DAY 1

så var de alltså dags för äventyret att ta fart, efter att ha firat den hittills lugnaste men även mysigast villavslutning i mitt liv. tackar alla som var med för det! kunde int att fått en bättre sista dag i Vasa (eller rättare sagt Replot) än så :)
-
måst säga att ja var förvånad när alla som deltagit i firandet steg upp imorse med mej trots att klockan var 07.30 och de flesta hade druckit en hel del kvällen/natten innan. och ni två som steg upp å körde mej i land me båten! ni ska ha ett extra tack!
-
måst säga att det var en trött tjej som satte sej i bilen 08.00 och började sin resa ner mot helsingfors för att påbörja ett 5 månader långt äventyr. sov nog hela vägen ner!
-
väl framme på flygfältet var det blandade känslor, men det var med stora förväntningar som jag gick genom säkerhetskontrollen och lämnade alla jag känner hemma och söka nya bekantskaper på nya breddgrader! som vanligt går ju int allt rätt på flygfält och när jag kom till gaten så var det något konstit med min sittplats.. nej men så konstit tänkte jag i mitt stilla sinna (efter vår något förlängda semester i våras pga ett visst vulkanutbrott så förvånade inget mej mera) det visade sej trots allt att de bara hade flyttat mej lite längre fram i planet.
-
framme i Barcelona så fick vi vänta 50 min på våra väskor.. konstit hur vissa saker kan ta så otrolit länge!!! men med en stor väska på 23,5 kg och med två mindre väskor i handen var de en ny modigare Mia som gick ut ur terminalen.
-
Hanna mötte mej vid lägenheten:
Vårt hem de kommande 5 månaderna.. trångt men mysigt, för att int tala om VARMT!! när jag landade meddelade kaptenen med lugn och fin röst att det är hela 26 grader ute å då var kl. halv 9..... halv 9 å 26 grader.. de är annat än vad vi har hemma det... mellan 4 å 9 grader på nätterna... så klädseln jeans å tröja var ingen hit kan ja säga er!!
-
tisammans med hannas två kompisar gick vi ut för att äta lite mat och sedan följde de mej hem tillbaka till lägenheten för att sedan fortsätta sin kväll ute på stan eftersom detta ju är Hannas kompisar sista kväll i Barcelona.. lilla jag trött som man är efter en heldag på resande fot med tusen nya intryck insåg att sängen kanske nog är det bästa just nu!
-
har hittat en ny bästa vän också sen jag kom hit.....
..... dvs. fläkten!!! tur att vi har hela två sådana i lägenheten, annars skulle de nog vara svettigt!
-
men nu skall denna lilla fröken söka sej i säng så att hon orkar me allt som händer i morgon :)
-
Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0