En liten tur me båten!

Idag har ja invigit båtsesongen :) kallt men roligt beskriver väl den upplevelsen bäst!
Började dagen med att stiga upp 05.30 för att föra bilen till verkstan, snälla H plockade upp mej 06.20 vid verkstan å körde mej ti stan, ja slockna på sängen direkt ja kom hem, fullt påklädd. När ja väl vaknat några timmar senare insåg ja att i min lägenhet kan man inte bo just nu (pga klädhögar och disk) så ja satte igång att rensa upp allt kaos som ja lyckats fixa i min lilla 23,5 kvmetare. Syrran ringde och undrade om vi skulle åka å hälsa på en kompis som varit till sjukhuset så vi hoppa i bilen och tog hunden med. på plats fick vi rabarberpaj!!!!! Ett sommarmåste!!
-
Jag glömde helt bort tiden så när A ringde för att meddela att de var på väg efter mej blev de brottom, lyckades tima de så ja steg på vid Smarket och så bar de av mot verkstan igen :) bilen är nu fixad :)- för att öda lite extra tid innan båtturen tog ja en sväng till båda mina arbetsplatser :)
-
Plockade upp A och A och sen bar de av ti villan och båten! H, S å E kom också en stund senare :) Det var så najs att få vara ute me båten igen! tur hade vi H me som körde å A som navigera :)- tror inte ja behövde säga nåt mer än två gånger om hur vi sku köra :) Skäriboan kan no di!
-
Väl framme i stan ble de en öl på strampen å ja betala tibax mitt förlorade vad på en öl åt H.. surt då ja allti ska förlora då vi slår vad om nåt men vinna då vi inte har nåt i potten! De drog ut på tiden rätt bra och vi kom försent till minigolfen.. ups! tur är de sommar och ljust hela natten :)- M,N,B,E,C,A väntade på oss i vasklot och sen började sepelt.. gick ju inte direkt super men ja kom etta i min grupp :)-
-
Båtturen hem gick inte lika smidit, eller det gick smidit för oss men båten vi mötte i västervikskärgård gick de inte lika bra för, vi fick bogsera dem till stranden efter att de fått motorstop några gånger! men kul att man kan hjälpa till! och vem klagar när man får åka båt???
-
Efter allt detta båtfaras och minigolfspelas smakade det bra me lite värme i bilen och sen en amerikans pannkaka då man kom hem :)-
-
nu tar ja natten och imoron är de back to work!! men MIDSOMMAR på FREDAG!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0