4 timmars sömn å sen denna dag.....

Efter att helt ha glömt tiden igår pga en givande diskussion på skype blev det endast 4 timmar sömn innan dagens engelska lektion.. å vilken lektion... welcome back to secondary school säger jag bara!! 30 yra höns i en klass där eleverna skall leka lärare för stunden!! ojojoj.. rop å skrik å ljud å kaos, det sammanfattar det hela rätt så bra!
-
påvägen hem stannade jag i en liten garnbod! äntligen fick jag köpt lite garn, okej visst de har kanske inte riktit förstått sig på gamla hederliga yllegarner här men jag hittade iaf ett som innehöll relativt mycket ylle i sig :) har suttit här hemma å stickat hela dagen eftersom vi har haft mögel på väggen och det idag skulle komma någon hit å fixa det... denna någon skulle komma mellan 10 och 14.. bra ;) eftersom vi ju var i skolan till 11 meeen.. vi meddelade detta, trots det så kom ju denna person 10 när vi inte var hemma. tur insåg ju vår landlord att vi hade meddelat om saken så det kom en ny mänska kl 14.15... denna söta lilla kinestjej kunde inte ett ord på något annat språk än spanska så lilla jag har nu haft lite charader här ;) vi hade nämligen tvättat bort möglet från väggen.. vem vill nu sova med mögel bredvid ansiktet? inte vi iaf. Jag visade även bilderna åt tjejen men hon bara nickade och log och sa hejdå!? häftigt! vi fick order om att vädra mera och inte ha på batteriet så mycket.. ;) är ju underbart eftersom det är 15 grader i vår lägenhet om vi inte har på batteriet.. å hur ska vi vädra.. har ju bara ett litet fönster ut i trappan? tur hämta mamma vinterjackan..nåja nog om det. Ca en timme senare kommer grannarna och knackar på. De undrar om jag sett eller hört något konstigt för de har blivit rånade... mitt på ljusa dagen! Deras datorer var borta! kameran och pengarna som låg bredvid datorerna fanns kvar, även laddarna till datorerna fanns i lägenheten men inga datorer.. KUL, rån mitt på ljusa dagen i lägenheten mittemot? det värsta är ju att jag och hanna har suttit här hemma mellan 11 och 14 så vi borde ju ha sett/hört något? men nej nej!
-
Nu tar vi varsitt glas lambrusko med hanna och slappnar av efter en händelserik dag.. tror bestämt att det blir en mojito på princesa 23 ikväll efter allt detta!
-
för att återgå till något mera trevligt så tänkte jag berätta om mitt och Hannas lilla besök till en grundskola i Badalona igår. Vi hade fått lov att följa med Alexis till skolan där han gör sin praktik och hålla en liten presentation om tomten och Finland och SNÖ :)
Det var en underbar upplevelse! alla barnen var så söta! vi fick en hel hög med teckningar som vi nu tänker pryda våra väggar i lägenheten med :) Även barnen tyckte det var roligt med besök från ett land så långt borta, det ställde till och med frågor till oss :) skall sätta upp en bild här sedan med alla de fina teckningarna bara vi fått dem upphängda!
-
Men nu hör jag att det snart är min tur att dusha så jag skall sluta skriva! laddar upp en bild på vårt mögelhörn istället!
-
3 (½) vecka kvar nu och blandade känslor <3
ha det gött !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0