ägna en minut åt de som står dej nära!

Kunde inte sova igår efter allt tränas så jag låg vaken och lyssnade på musik från min ipod. vet int hur det är med alla andra men iaf för mej så börjar tankarna snurra i allt högre speed då man bara ligger och stirrar in i mörkret. Efter Girona helgen så har ett samtalsämne hakat sej fast i min hjärna, nämligen familjen! Familjen är väl det absolut bästa man kan ha men ibland kan det också kännas som det värsta! Det är först när man inte längre har dem till hands dygnet runt som man inser hur mycket de betyder för en! och eftersom vi nu i min familj förtillfället bor på totalt olika ställen (jag i BCN, Pappa i Singapore och resten i Vasa) så kommer här nu några korta inlägg till er var och en!
-
Mamma!
-Känner mej som lilla Mia 5 år, som bara sku villa sitta i ditt knä och int behöva ta tag i någonting alls, samtidigt som ja känner mej som vuxen och självständig! Trots att jag saknat dej och våra söndagsturer med mommo till stenhaga (som nästan blev en tradition i somras) så känner jag att detta är något av det viktigaste jag gjort i mitt liv! Känns ändå OTROLIGT skönt att veta att du kommer hit om bara en vecka!! ush så ja längtar!
-
Pappa!
-Snart är det farsdag.... känns konstigt att du är där någonstans på andra sidan jordklotet och att jag är här! tackar dej för att du sa att jag sku fara hit om jag ens lite funderade på det, nu förstår jag varför du tycker så mycket om att resa runt i världen och se andra kulturer! förstår också bättre nu varför du vill testa på att arbeta utomlands! Visst va de tungt först när jag fick veta att din bostadsort 3 år framöver kommer att vara Singapore men nu ser jag även möjligheterna! och dessutom har vi ju inte sett varandra mycket nu heller så jag tror att när du väl är hemma kommer man att uppskatta det mycket mera! hoppas du trivs! Saknar dej!
-
Nicke!
-Okej en vecka sen ses vi! du kanske tror att din "storasyrra" (jo ja vet lillasyrra men ja går fortfarande på PF ;) trots att jag är i BCN nu) int sku sakna dej eller hur? men där tror du fel! de e konstit att man tillome kan sakna våra små gräl om bilen?? ja menar hur fungerar vi mänskor? tur är du ju kvar när ja kommer hem igen! å vem vet, vi kanske rent av kommer att ha samma kurser nästa år ;) så då blir du int av me mej i första tage!
-
Soffan!
-Det finns ingen annan mänska som känner en så bra som ens egen syster! saknar våra döda dagar framför disney channel med lite allt möjligt vad vi lyckats hitta i strandkvarnen! men du kommer ju också hit om en vecka å det känns super! då ska vi shoppa och prata å umgås å kanske rentav lite festa!! så kan vi handla lite halarmärken också åt oss alla tre (vi syskon) så att vi har något syskonmärke :) sku va roligt! Saknar även din förmåga att organisera! sku verkligen behöva den egenskapen jag me.. kanske har den till viss del men inte som du! Saknar dej!!!
-
Mommo!
-
Har inga stickor, inga garn å inga blommor här :( å jag saknar att kunna ringa dej på morgonen å bara komma upp på en kaffe utan att ha behövt meddela mycket mer på förhand! ska nog köpa mej lite stickor och garn snart för det kliar i fingrarna, och ja tänker på dej varje gång jag ser en blomma eller en buske som blommar eller någon annan växt! känner mej dessutom lite som du då jag går runt och fotar dessa blommor då jag råkar ha kameran med mej! Om jag får önska och du känner att du har tid sku denna lilla fröken verkligen behöva nya yllesockor till juklapp! jag vet att jag kan sticka dem själv men det är ändå inte samma sak som att ha ett par som du har stickat! Längtar till julen då jag får se dej! <3
-
Fammo!
-Hoppas du har fått mina kort! saknar ditt stora leende då man kommer på besök! saknar även den känslan som man har då man bara kan sitta hos dej och göra ingenting! Vi ska nog försöka få in lite fler kaffestunder på våren då jag kommer hem igen! SAKNAR dej min fammo <3
-
Moa!
-Jag kommer hem igen till jul..... å då ska vi mysa!! saknar dej ditt lilla svarta lurvmonster! <3
-
När jag väl hade kommit igång med mitt funderas så hölls ju tankarna förståss inte enbart sig kvar på familje utan de flöt även in på mina vänner! för vad är jag utan mina vänner? det är ju alla du träffat under ditt liv som format dej till den du är, varje mänska du sagt hej åt, pratat med eller kramat har lämnat ett litet spår i ditt liv! Detta var något jag insåg då jag kom hit till BCN, vem var jag när inte alla mina vänner fanns runt mej? Man tar sina vänner nästan förgivet så länge de finns där på några km avstånd.. men nu? nu har det ändrat! jag har iaf insett hur otroligt mycket mina vänner betyder för mej! här kommer några ord till några av er! vill int att nån ska känn sej bortglömd men om ja ska skriva ner alla här så får ja sitta LÄNGE! så ja hoppas ingen tar illa upp! Vet iofs att alla nedan inte äns kommer att läsa detta men iaf :)
-
Marie,Emilia och Jannika:
-behöver jag säga mer än lunch i Alexander, "ostochvinkväll", tacos, fnitter, kärlek? Ush va ja saknar er tjejer!!! ni sku bara veta! och det tar lite musten ur mej att veta att ja int får si er alla tre under jullovet!! bara så du vet Marie så har jag bokat in minst en heldag me dej!! Det är konstigt hur mycket mer jag saknar er nu än på sommarlovet trots att vi inte heller då bor alla på samma ort. I vår blir det sen desto mera kaffe på Wayne´s bara så ni vet!!!!! <3 <3 <3
-
Mia:
-Mia mia Mia (Mia min Mia) kan ju säg att ja saknar min andra hälft, min tvilling!! fö så känns de lite me dej! som om vi sku ha kännt varandra hela live fast vi bara ha känd varandra i ja.a lite på ett år? konstigt va? saknar dej snyggo mitt!!! <3 men vi ses ju snart!!! ojh så glad ja blir bara ja tänker på de!!!
-
Ida:
-Balkongen, sol, äh ska vi ta en, fniss, gapskratt, tårar, kärlek! du och jag i ett nötskal!! Måndagsfunderingar!!! saknar dessa! säger bara tur finns de msn och fb! <3
-
Linda:
-Citymarkets parkering, chokladmousse (eller hu de nu skrivs) å slöas! eller vaför int isbitar, frusna jordgubbar, oboj och rostabröd mitt i natten? hur låter de?? <3
-
Bina, Sofia och Nina:
-Bina, tack för att du finns först å främst! det finns ingen annan som ja sku kuna sätt mej i en bil me en lördagskväll då alla andra super och kör runt omkring på vägar och gator mellan Vörå och Malax?? finns nog ingen som har en så bra myssoffa heller! Sofia, min kompanjon i vått och torrt! måst säg efter tre somrar me dej så sku vi klar va som helst tisammans! Nina, lilla Nina, du e nog min lilla lets go crazy vän! vi ska fortsätta me de då ja kommer hem! röd apa, gul apa och grön apa! det är ni det!!! och blå är jag!!! :) jag ser framemot att spendera mer dagar i kollektivet med er då jag kommer hem!
-
Chriso och Svaije:
-Ni vet båda två hur mycket ni betyder för mej så nu kommer bara en liten uppmaning till er söta! Ta han om chucksen!!!
-
Anna:
-Ta på dej en kort klänning, sätt dej i en bil utan luftkonditionering, kör till IKEA, bestäm dej för att handla något tungt och stort från hyllan längst ner, böj dej ner så kjolen åker upp just då en lagergubbe går förbi! bästa receptet på ett gott skratt!!! saknar våra tjej utflykter :) vi måst planer in en till sen senare i vår :) ser framemot att fira nyår me dej <3
-
Sofia:
-ostochvinkvälls picknick på vardagsrums golvet! det var en hit de! vi måst ha fler sådana då ja kommer hem! här kommer en liten hälsning till zacke också! Zacke,  va snäll me mamma och så ska vi ha en busdag du och jag då jag kommer hem, visst :) saknar er två!
-
Jonne:
-saknar våra sitta uppe å tala kvällar, det e häftigt hur mycke vi ha gått igenom tisammans! du e lite som en extra bror ti mej! saknar dej vännen <3
-
Cecci:
-Blöjisen!!! ojh hödu!! nu kan ja no bara säga att vi ska så säkert åka till Spanien bara du å jag någon gång igen!! detta land påminner mej konstant om dej! det är lite som vårt land på nåt vis! <3
-
Christian:
-Min favorit granne!!! kommer nog aldrig att ha en lika bra granne! Bered dej på väldigt lång te stund då ja kommer hem! kanske int går att ta den på bryggorna som i somras men vem vet.. i pulkbacken kanske??
-
Nu när jag skrivit alla dessa kom jag fram till hur otroligt olika alla mina vänner är! ni är alla unika! ush ja vet ja låter så dramatisk men så e de! och det e de jag tycker om er för!
-
Jag tog mej även tid idag att posta några kort till några som jag tyckte kunde behöva en liten uppiggning i vardagen! Jag tycker att alla ni som läser detta ska sätta er ner och ta fram papper och penna å skriv några rader till någon som ni anser stå er nära! Det finns inget finare än att få ett handskrivet brev och definitivt inget mer personligt! det tar inte så länge och det behöver inte stå något speciellt bara en liten hälsing! vill ni göra det riktigt fint så sätter ni dessutom på ett frimärke fast ni kanske bor i samma stad och postar detta kort :) Snigelvägen is the way to do it!
-
Önskar ibland att man även sku kunna skicka post till de som inte finns med oss mera :( men man kan ju inte få allt! så ja tänker iaf ta vara på de underbara som jag har!
-
Sku basolut ha villa sätta upp bilder här också men som ni kanske förstått av tidigare inlägg så är vårt internet det snabbaste och smartaste just nu så det får gå utan bilder denna gång! hoppas på att budskape gick fram iaf!
-
SAKNAR!!!! <3
-
ps. bara så att mamma inte blir orolig, jag har det jättebra här, ville bara tänka till lite extra en stund och spendera några minuter på alla där hemma eftersom man inte gör det lika mycket som tidigare när man är här :)

Kommentarer
Postat av: Mia mia Mia

Jag älskar dig Mia mia Mia! <3

2010-11-05 @ 00:01:34
URL: http://miafunderingar.blogspot.com
Postat av: Jannis

Mia! Ja saknar dej! På våren ska vi ha tjejkvällar me vin å tacos, kaffedejter å så måst vi alla fara på en sitz tisammans! Vasa e ju int samma sak utan dej :)Kramar

2010-11-05 @ 11:02:05
Postat av: Ems

Snälla underbara du, så fint skrivet! Ja saknar dig också! Som Jannika säger, Vasa e int samma sak utan dig! Stor puss o kram vännen.

2010-11-06 @ 09:34:39
Postat av: Mamma

Vilken tur att du inte kunde sova :-), älskar Dig just för din underbara förmåga att tycka om se oss andra. Du har fina vänner och jag hoppas du känner Dig själv som en sådan. Du vet också att du är ett mycket speciellt och fint barnbarn och en älskad "unge" man gärna fortfarande hade i famnen. KRMARA och snart ses vi!!!! (Bara vulkanen håller sig lugn till dess vi landat i BCN)

2010-11-07 @ 19:19:09
Postat av: Familjen

Bilen...ja den bilen...Den är på Replot just nu...igen!

2010-11-07 @ 19:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0