man tager vad man haver :)

gårdagens upptäckter av de gömda gatorna blev int så häva... vi gick till ett gömt litet ställe och sedan fick vi brottom för vi skulle träffa Alexis två kompisar :) det blev iställe en sangria i närheten av vår lägenhet :)
-
idag blev de ligga i solen dag 2 :D måst säga att ja börjar digga vår takterass mer och mer fast den är smått snuskig.. :)
-
vet int vart dagen flög iväg efter det men nu har ja just ätit plättar med Hanna. Lovade henne att hon skulle få plättar då hon kom hem från salsakursen så jag satte kurs mot butiken då hon gick till metron. handlade det jag behövde och lite till :) fick även ett roligt samtal i butiken av mamma, de har nu bokat hotell och allt! de kommer hit för att hälsa på mej 11-14.11 :D
-
väl hemma igen insåg jag ganska snabbt att vi ju inte har någon skål att vispa smeten i.. å inte heller någon visp! meeen.. äkta peffanit som man är så tar man det man har å klipper till lite ;)
Tog saxen å klippte sönder en tom 8 liters vattenflaska och vips hade jag fått en skål =)
så var det då dags för att vispa till smeten.. men hmm.. ingen visp har vi ju heller.. så då blev de till att använda en gaffel! =)
gick bra det också.. fick kanske jobba aningen hårdare för att få bort alla mjölklimpar meeen! sånt får man ta!
nåja! nu var vi då framme vid själva stekningen av plättarna.. och var är då stekspaden.. jo den finns int den heller... sååå.. vad tar man???
jo.o osthyveln :) funkar alltid :)
sen gick de bättre, vips hade jag stekt nästan alla plättar.. bara några kvar nu..
så varför int förska sej på en chrisosvängning... kanske int bästa idén idag.. för som ni ser här nedan så hamnade halva plätten på spisen!
men ja försökte iaf :D får nog ta å gå en snabbkurs hos Chriso då ja kommer hem!
men plättar blev de iaf..
sen var det dags att skära frukter som skulle vara som garnering :) samt smälta chokladen som skulle ringlas på.. men som ni vet går ju int saker som jag vill ida så nu slutade mikron att fungera! så chokladen värmde jag breve plattan :)
och så slutresultatet!
GOTT GOTT!!!

Kommentarer
Postat av: nina

ojoj du e no allt påhittig mia :)

2010-10-05 @ 09:28:44
URL: http://hagennina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0