DAY 10 & 11

Tisdag:
-
Dagen började åter igen med en promenad till universitetet för att åter igen sitta 4 timmar och lyssna på katalanska! Isolda, vår lärare, har nu hittat en film där de använder de olika katalanska fraserna och verben som vi går igenom så vi ser varje dag på ett eller två avsnitt från den :) Diugi diugi! :D säkert gjord nångång på 70/80 talet men det gör det hela mycket roligare :)
-
efter 4 timmar på skolbänken tog jag och hanna metron upp till vår fakultet för att se om vi kunde hitta juliá font, vår kontaktperson i Barcelona. han var ju ,som man kunde gissa, inte på plats när vi kom dit men det var kul att se var vi kommer att studera från och med nästa månda :)
-
efter vår lilla trip var vi dö hungriga så vi handlade mat (två hela påsar med grönsaker och frukt). sen gick vi hem och skar ihop en sallad åt oss med avocado och fetaost :) nam nam nam! måst säga att vi är ena superbakockar jag å hanna :D
-
hanna gick iväg för att träffa sin tutor kring 7 å då startade jag en liten miniförfest fö mej själv i vår lägenhet :D fixa håre å digga ti gamla svenska låtar :)
-
här kommer nu gårdagens kväll i form av bilder!
Giulia, Kati, Francesco, Jag
Francesco, Kati, Giulia, Hanna
Fransman å fransyska :)
Jean-Michel, jag, Hanna, Kati, Giulia
Eleonora, Giulia, Kati
Eleonora och jag
Gamla stan på natten!
på andra sidan denna "öppning" bor vi :)-
Onsdag:
Idag var det tungt att sitta på skolbänken, halva klassen såg död ut och ingen sa just nånting under hela lektionen. Vi såg som vanligt på diugidiugi!
-
efter skoldagen gick jag å hanna till cort de ingles för att fylla på prepaid korten :) det tog oss en stund att hitta rätt men väl uppe på 7e våningen fick vi det fixat.
Hanna var bjuden på mat till sin tutor så jag vandrade hem själv och tog mej en wook på vägen! jag bara måste ju testa på hur det smakar och känns att äta ur en sådan här! (se bilden nere) det är ju sånt man bara ser på film! men gott var de iaf :D
-
nu ska ja ta mej en välförtjänt powernap å sen blir de lite katalanska läsas å sen ut på en eller två me en sali röra av mänskor!
Gonatt! <3

Kommentarer
Postat av: ONA

Mia, du har också en blogg! Vad kul! :) Det ser härligt ut där! Och det blir mycket godare när man äter ur den kända lådan. :)

2010-09-11 @ 11:13:45
URL: http://ona.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0