DAY 3 and 4

Day 3: Räddad av en gurkburk
Dagen började som vanligt med en promenad till UB för lite katalanskainlärning. det mesta gick som vanligt förbi men flitiga som vi är med hanna så försökte vi iaf :) efter allt studeras blev de lite slappas på stranden och före de inhandla vi prepaid kort ti telefonerna, min nya nummer kan ni fråga på fb om ni anser att ni behöver det :)-
-
väl framme vid stranden slocknade dessa två trötta tjejer direkt med armarna om väskorna! trots att vi höll i dem vaknade jag av en smäll i huvvet då min gurkburk föll ur väskan, då var en kille i full gång med att sno min väska, tur att jag vakna för annars skulle nog allt vara borta ida. fick tibax väskan direkt utan motstånd av killen i fråga! så denna dag blev jag räddad av min gurkburk!
-
Efter denna lilla insident såg vi hur två killar flyttade sej närmare och närmare och tillsist började de tala med oss. det visa sej att dessa två hade åkt bil ner från london via nån festival i tyskland å nu var de på genomfart genom spanien. inga hottingar direkt men trevliga typer! efter ett litet tag kom vi på att fråga varifrån de var och de visade sej att de kom från Nepal. vi har nog aldri träffat mänskor därifrån förr!
-
vårt häliga kompendie som innehåller allt de vi ska lära oss under dessa två första veckor :)
-
-
Day 4: Bohem utan skor
idag tog vi metron till UB eftersom jag var halvdåsig efter gårdagens solsting och hanna var smått trött. första halvan av lektionen flög förbi utan att man förstod ett skvatt. i pausen fick vi en del förklarat av läraren och hon sa att vi måst fråga mycket eftersom alla andra i klassen talar liknande språk och på så vis har mycket lättare att förstå. vi talad även med några kurskompisar och bestämde oss för att gå till stranden imorgon hela gänget bara vädret är bra! för idag var de mulet med vissa små glimtar av solen.
-
efter att ha förstått en hel del mer under andra halvan av dagens lektion så gick vi glada iväg på lite shopping. jag blev några euron fattigare men ett par byxor, en blus, ett par shorts och en t-skjorta rikare :) måst säga att Zara nog kommer att bli min nya favoritbutik :)
-
vi insåg snabbt att klockan tickat och begav oss hemåt för att studera flitigt så att vi inte imorgon också är de enda som inte förstår. vi dumpade alla våra saker och gick till arc de triomf för att studera i solen, som nu valt att titta fram en stund. iklädda våra träningskläder (shorts & top) satte vi oss ner på en bänk mitt i parken. efter en stund kom en kille fram till oss, (rastaflätor, utan skor = bohemisk) och frågade om vi kunde lära honom något nytt.. i full fart med våra studier frågade vi om inte han istället kunde lära oss lite katalanska. :)- vi satt en stund och pratade engelska me killen och kom snabbt fram till att han var helt harmlös men inte kunde han katalanska.. :) så vi fråga varifrån denna europeiska kille härstammar och så klämmer han ur sej att hans modersmål är kinesiska????? WHAT!!! vi lärde honom lite smått på katalanska och sedan sa vi tack och hejdå! Kul me såna typer :D
-
nu sitter jag här i lägenheten vår och svettas! vi har fått nya grannar ovanför, två killar, vilka just stack in huvvet i lägenheten (eftersom vi har dörren på vidgavel så vi ska få luft) och hälsade :D jag blir allt mer kär i denna underbara stad som är full av öppna och glada mänskor alla från olika ställen i världen! ska blir så kul att se vad morgondagen har att bidra med :)
-
ps. frukt är billigt här, vi trycker säkert i oss ett eller två kilon per dag me frukt :) hanna handla just en hel påse full för 2 € :D hur bra är int de??
-
ha de bra alla ni där borta i kylan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0