DAY 7

Stranden <3
Igår efter jag slutat skriva gick vi iväg till metrostationen vid unviersitetet för att möta alla andra från klassen :) nästan alla kom inom loppet av 20 min så vi fortsatte till Francescos lägenhet. vi var nog ett rätt stort gäng från olika länder i Europa som skrattade och talade om vartannat på alla möjliga olika språk.
då vi for från förfesten tog i metron till barerna nära stranden, då vi skulle ta metron tog det lite längre för mig, josephe, matteo och en tjej från Polen eftersom tjejen från Polen inte hade småpengar på sig. detta resulterade i att vi missade metron som alla andra tog! :D det blev en intressant liten väntestund på 4 minuter då josephe och matteo inte talar engelska och jag å tjejen från polen inte talade varken spanska eller italienska. Vi använde händerna och det lilla vi lärt oss på katalanskakursen för att kommunicera :D det gick bra de också och ett gott skratt fick vi. på följande metrostation hann vi ikapp alla andra igen och sen bar de av till barerna :D Frencesco talade oss förbi kön som var LÅNG! väl inne var musiken så hög så man kunde nästan inte höra vad man själv tänkte. vi dansade lite och hade skoj hela gänget. vissa hade lite roligare än andra :D
När mina, Hannas och Marias öron inte klarade mer gick vi hemmåt längs stranden, vi hade först tänkt sätta oss ner på nåt lite lugnare ställe och dricka en drink var innan alla gick hem till sej men när vi väl kom till gamlastan så insåg vi att kl var nästan 4 och alla små ställen hade stängt så vi fixade en taxi åt Maria och sen gick jag å Hanna hem till oss!
Idag steg hanna upp lite tidigare än mej och gick till stranden för att sova vidare. själv sov ja då en timme till och sen tog ja en promenad i gamla stan och ti parken, efter att ha promenerat en stund gick även jag till stranden och njöt av solen! Vi träffa en tjej från Italien Barbara och en tjej från Finland Anna. Vi låg kvar där till 16 och sedan gick vi för att shoppa lite saker som vi kollat in men inte handlat direkt :)
-
Nu är vi i lägenheten igen och skall gå ut och äta Tapas med en Anna som vi träffade tidigare idag. Sedan blir de salsaklubb för min och Hannas del :D får se hur denna kväll slutar :D
-
Barcelona <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0