Solsken och lite gropar i vägen..

I måndast började jag på ett inlägg men har inte fått de fördigskrivet före nu, har dock int tid att ändra på hela inlägget så här kommer lite text om måndagen som om det vore måndag idag! ;)
Denna dag (MÅNDAG) har alla förutsättningar, men då har vi ju det här med inställningen.. känner inte att dagen fått den början som den förtjänar. Vaknade som planerat 6.10 för att hämta bilen från mamma och sedan köra Albert till flygfältet, bra så! jag vaknade i tid och njöt av att solen sken in genom fönstret, drog på mig mina baggy jeans och solglasögonen samt vandrade iväg till mamma. Väl framme inser jag snabbt att en viss typ inte har hämtat hem bilen som planderat! PANIK! Vad gör man då, jo man ringer till mänskan som man vet att typen senast var med! (ber om ursäkt att jag väckte halva Vasa med mina samtal imorse), ingen tyckts veta var denna typ håller hus så vad gör man då? Det är 10 minuter kvar tills jag skall stå på gården vid lärkan för att plocka upp Alexis och Albert... Går hem tillbaka med tanken om att någon som är vaken och inloggad på facebook säkert har en bil. Går förbi en vit Volvo på vägen hem! SOFIA Es Volvo! känner mig små skyldig men ringer iaf till henne trots att klockan är 06.50, en snäll och yrvaken Sofia kommer genast ner med nycklarna och allt löser sig! Tur va nu det! Ett ENORTMT STORT TACK TILL DIG SOFIA!
-
Förra helgen var underbar! Började ledigheten med att åka iväg till IKEA med mamma! Skulle åter igen inte handla något men här sitter jag nu med lite nytt till servisen, ny filt, kakpapper m.m.... Som mamma uttryckte det: "Mia, du är ett perfekt offer för IKEA". Det var kul med lite tjejresa och vi njöt båda två av att komma bort från stan en stund. Tammerfors IKEA fick bjuda på lunchen som blev kyckling och rotsaks rösti. På vägen hem bestämde vi oss för att köra via Björneborg, eller inte riktigt så långt ut till kusten men nästan, vi körde genom Kullaa och Noormarkku. Det var kul med lite nya vägar och inte bara den samma raka mellan Tammerfors och Vasa som man sett minst tusen gånger under sin livstid. Skrattade med mamma då hon i sitt försök om att reklamera vägen via Bjröneborg sagt att den vägen borde vara i bra skick och där skall vara 100 nästan hela tiden visade sig ha fel! Vägen var allt annat än i bra skick, det blev en minst sagt guppig färd hem genom Finlands skogar :)
-
Tillbaka i Vasa var det bara på med lite finare kläder och iväg på Jack&Jones, VeroModas och Pieces modeshow på fontana. Eftersom Ida var med och satte ihop showen hade jag och Mia lovat att komma och se. Även Marie joina oss för att njuta av lite mode på bästa sätt. Vi drack det bubbliga som bjöds och fick till och med en liten presentpåse. Modeshowen i sig var helt okej, ett och annat snyggt klädesplagg och några snygga par skor. Var även på estenomernas show på onsdagen, inte illa den heller. Men allt detta modeshows funderas gör ju att man inte tänker på annat än kläder! Mina lådor och skåp svämmar över men ändå tycker jag inte jag har något att sätta på mig. Men antar att det är alla kvinnors dagliga problem och även en del mäns problem.
-
Helgen var superhärlig! Vi har haft allt från picknick i Bergö till Singstarsjungas i Orrnäs :) Hann med en svängom på Ollis och Fontana också i lördast! Söndan blev det sol på balkongen å mys me Han!!..
-
Jag har denna vecka konstaterat att solen är min drog, jag mår så sjukt bra så fort den tittar fram :) Jag jobbar som vikarie denna vecka och njuter till tusen! Jag känner verkligen att detta är min grej, det är det här jag skall göra resten av mitt liv. Visst finns det en del jag vill hinna med utöver yrket också men känns iaf bra att veta att man valt rätt bana direkt. Tror inte mitt psyke skulle orka börja om från noll nu!
-
Har även städat upp lite här på min soptipp ;) nu ser det igen lite bättre ut!
fick en turkos duk av mamma till påskpresent så ja tror ja ska byta till den någon dag här och se hur de funkar med mina rosa ljus och mina rosa tulpaner! =)
-
Fixade en t-skjorta till Han till födelsedagspresent. Om ni har hört om LMFAO och kollat in deras musikvideon så har ni kanske sett en t-skjorta i svart som det står HI MOM! med vitt på? Nå hur som helst så gick jag och köpte en vit t-skjorta från H&M för 4,95 och sökte upp en bild på nätet på den ursprungliga t-skjortan för att zooma in bilden och texten för att kunna göra ett så exact tryck som möjligt ;) på med lite svart färg och vips var den klar. Så här såg texten ut! :)
Kanske glömde att säga att Han alltså bara MÅSTE ha en sån t-skjorta för att uttrycka det i stil med hur han själv sa det ;)
-
Han är helt klart värd minst 10 sådana t-skjortor. På tisdakvällen efter att jag tillsammans med Marie, Emilia och Jannika gjort klart vår saga till konst och skapande kursen ringde Han för att komma och ge mig en gonatt puss! Hur gulligt är inte det?? Kände mig nästan som en liten fjortis då vi träffades på tågstationens parkering och pussades lite för att sen köra hem i varsin bil till varsit hem! :)
-
Det faktum att Han igår kom till mig efter jobbet för att  hjälpa mig byta ringar på Volvon gör ju inte saken sämre. Sku nog aldrig ha klarat av det själv... Skruvarna (som jag kallar det) satt så sjukt hårt att jag nog inte skulle ha rubbat dem en millimeter! Kändes iaf bra att jag hämtat däcken från villan själv iaf så jag nu inte är helt hjälplös! Men bra med en händig söt kar iaf ;) Briljera lite mera med min broilersallad efter däckbytaset för att inte känna mig helt värdelös! Tur man kan laga mat iaf.
-
Idag har jag efter att jag vikarierat klart kört med gasen i botten till PF för att presentera konst och skapande, sedan blev det att fira att vi nu fått en kurs klar denna period. Detta gjorde vi på kotileipomos uteservering i stan! SOLSKEN ni vet <3
-
En liten runda i Vasas butiker blev det även och en ny rosa/vitrandig lös t-skjorta fick jag inhandlat. Ja.a det var ju det här med kläder då igen. Ska åka iväg till Singapore nästa vecka så jag försöker spara lite.. men det går kanske inte så där riktigt bra!
-
Nu har jag badat och doftar babyolja blandat med mitt schampoo så jag skall ta plantera lite blommor på balkongen innan de dör bort och hoppas på att Han hör av sig och hinner hit påvägen hem från jobbet!
-
Älskar SOLEN <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0