Veckan so far!

Om ni tycker jag varit tyst en stund nu så är det för att jag haft tusen och en sak att fixa. Först var det Zacces kalas förra veckans fredag och sen gick resten av helgen åt till att umgås med vänner och lära känna hans vänner. Man får inte heller glömma all den tid som det tog att sätta ihop Mias present!
-
Mia fyllde nämligen hela 24 år i måndast och jag hade kokat ihop en liten överraskning. Mia brukar alltjämt fixa överraskningar på ett eller annat sätt åt oss andra så nu tyckte jag det var hennes tur att bli överraskad. Mailade lite med Mias syster och systerns fästman för att få de fakta jag behövde, mailade en tjej från Mias jobb och bytte Mias arbetstur för att göra det hela möjligt samt skickade ut mail åt alla jag kunde komma på som skulle kunna tänkas vara med på ett eller annat sätt och fira vår Mia.
-
Resultatet av helgens kalasfixas blev följande.......
en sätt knorren på grisen gris åt Zacce och några överraskningskort åt Mia....
och så här ser det ut när jag pysslar....
-
Mias dag blev lyckad! Det var skönt att se att hon int fattat någonting alls och faktiskt blev överraskad! Vi började dagen med ett aerobic pass och slutade den med mat på Amarillo i sällskap med några av Mias vänner som jag kontaktat. Har tyvärr inga foton från denna dag eftersom kameran är oladdad.
-
Den här veckan har för övrigt präglats av universitetsstudier och vikariat. Tisda, Onsda var jag vikarie och idag blir det att studera lite vid PF. Synd har jag inga föreläsningar denna vecka :/ Har börjat sticka sockor åt mig själv och älskar då vi har föreläsningar och man kan sitta och sticka samtidigt som man lyssnar på föreläsaren. Ena sockan är nu nästan klar men här kommer en bild på skaftet...
Blir sköna höga vårsockor. Bambustickor har jag även inhandlat så nu går det lätt att sticka och varken axlar eller handleder tar stryk! Rekommenderar dessa stickor varmt! Speciellt om du är nybörjare. Jag vet att de kostar nästan dubbelt mera än "vanliga" stickor men det lönar sig, du slipper alla svordomar då du tappar stickorna för dessa hålls på plats ;)
-
Igår efter en lång dag först som vikarie och sedan även som studerande på egna övningar blev det onsdagsmys med han! han ska nog snart få ett namn men vi väntar med de en stund ännu.... Vi laga varmasmörgåsar och såg på någon konstig film (28 veckor senare), int den bästa film jag sett direkt men...
-
Jag har fått ny ugn denna vecka också eftersom den gamla gav upp. På måndagen var en trevlig man in med min nya ugn och tog bort den gamla. Jag passade på att städa lite bakom och under spisen,USH man borde definitivt göra det lite oftare! Jag funderade läääänger hur i hela fridens namn min hyresvärd hade köpt en blå spis åt mig! Tills jag insåg att själva spisen ju var rostfri och det blåa var skyddsplastet ;) ibland är man bara för smart. Har iaf fått lite inspiration att baka tack vare den nya ugnen samt lite nya muffinsformar så här kommer gårdagens bakverk som skall ätas idag på lunchen med Ems och Jannis!
bilden är lite mörk eftersom solen inte riktit orkar lysa idag och jag inte orkade tända lampan bara för att släcka den direkt sedan men ni ser ju vad det är! Jepp det är Binas pampasmuffinsar! Nu har jag testat baka dem själv, resultat: helt okej! Receptet är taget från kalasgott.com
-
Men nu ringde mommo så jag skall hoppa i bilen och köra henne nånstans? hon sku visst kolla på några soffor med min morbror, och sedan blir det lunch med tjejerna!
-
Have a nice day! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0