8 dagar kvar...

Nu har jag stirrat på denna tomma sida i snart 20 minuter.... finns inga ord kvar i mig, jag vill inte att detta skall ta slut... Jag skulle kunna stanna här minst 5 månader till. Denna stad som skrämde mig för bara 5 månader sen är nu ett ställe som jag kallar för mitt hem, jag kommer hem när jag kommer hit. Till och med min och Hannas lilla skrubb till lägenhet känns som hemma, till och med sängen som är så sned att vi vaknar i stort sett på varandra varenda morgon känns som hemma.
-
Jag tror att detta utbyte har varit jätteviktigt för mig, andra åker iväg till andra städer (kanske i hemlandet kanske till något annat land) när de börjar studera men jag valde att stanna i min hemstad, jag har med andra ord aldrig prövat mina egna vingar i en annan stad än den som jag vuxit upp i och som jag känner lika väl som min egen hand. Att se att jag faktiskt kan klara mig själv och bygga upp ett liv från grunden i en annan stad var jag känner en enda mänska har gett mig så mycket. Jag har lärt mig mer om mig själv än jag någonsin hade kunnat hoppas på när jag lämnade in ansökan om utbyte förra våren.
-
Jag är inte mera rädd för att leva någon annanstans än i just lilla Vasa eller i Finland. Detta utbyte gett mig ett behov, en inre dragningskraft att upptäcka världen. Jag vill ut och se allt, se hur olika kulturer fungerar, vad som skiljer sig så mycket från vårt Finland.
I höst blir det om det går som jag vill interrail me Ida, hoppas detta går vägen så jag slipper ut på Europas underbara vägar igen! Då blir det iaf ett besök tillbaka till denna älskade stad!! får jag välja blir det inte mitt sista besök till Barcelona! <3
-
En liten sak till dej Ida:
Do you believe in magic, in a young girls heart, how the music can free her whenever it starts......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0