Kaffe me gamla och nya vänner är dagens tema!

Vakna som de flesta andra dagar av solen där en 8 tiden imorse! Låg en stund kvar i sängen för att inte väcka Mia som fortfarande låg och sov. Hon har sovit här inatt för igår hade vi först Ung-Martha träff och sedan hade hon och jag en traditionell MiaMiaMys kväll med stickning och surskorpor på tapeten! eftersom vi stickade till närmare halv 1, 1 på natten så kan jag ju int påstå att jag klandrar Mia som sov ännu kl. 8!
-
Jag låg där i sängen och fundera på vad allt jag vill sticka, så när jag sen steg upp en halv timme senare var stickningen det första jag tog i handen. Stickade en stund och kände sedan att jag saknade den stickning som jag har på gång hos mamma, nämligen ett par höga gråa yllesockor åt mig själv. Precis i denna stund säger syrran att hon skall iväg till minimani och behöver bilen, snabb som jag är hoppar jag i dushen och åker med till minimani :) Mia va inte heller hon sen på att följa med!
-
På minimani var ju förståss Nalle aloevera naturvitt slut! men jag fick iaf hem 5 andra garnnystan och två uppsättningar bambustickor samt en sopborste, shcampoo, balsam, wc-papper och lite morgonmål! Pensionär jag vet! jaa och för att pensionära till det lite mera köpte jag nya tulpaner till matbordet då jag nu ändå var igång!
-
Nu har jag och Mia suttit hela morgonen på balkongen i solen och stickat samt ätit youghurt med färsk frukt och druckit grönt te! vi har helt enkelt lärt oss att njuta som en pensionär fast vi inte äns har studerat klart ännu, men bättre att börja i tid än att börja för sent!
-
Dagens tema är kaffe/te med ny och gamla vänner! Började som sagt dagen med en tekopp med Mia på balkongen, nu blir det snart kaffe med Nico (och kanske Isa) på Waynes, senare skall jag även dricka en kopp med Chrisse som jag inte sett på evigheter och senare ikväll blir det tid för en kopp till... ;)
-
Här är en bild på mej och Nico då vi var på topp!!  (mike får vara med också, för han hörde ju ti vår trio)
-
Nu får jag sätta fart och på om jag skall hinna till Waynes i tid!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0